Popularne

21 październik 2021

Artykuł

Inne

Czy nauka historii może być łatwiejsza?

Czy nauka historii może być łatwiejsza?

W trakcie całej naszej edukacji musimy zmierzyć się z wieloma przedmiotami i przyswoić dużą dawkę wiedzy. W zależności od naszych predyspozycji i zainteresowań nauka niektórych z nich przychodzi nam łatwiej, a niektórych gorzej. Właśnie z uwagi na to przygotowanie się do sprawdzianu potrafi niejednego z nas wykończyć i sprawić wiele problemów. Zazwyczaj możemy szybko zorientować się, które przedmioty nie są naszą najmocniejszą stroną i czy należymy do osób, które łatwiej przyswajają wiedzę humanistyczna czy ścisłą. Jednym z przedmiotów, który wielu uczniom spędza sen z powiek jest historia. Materiał obejmuje obszerne opracowania tekstowe, które skupiają się na opisach wydarzeń, transformacji w społeczeństwie czy zmianach granic państw. Ponadto nie możemy zapomnieć o datach, które bywają największą zgrozą uczniów. Na skutek tego, że materiału jest bardzo dużo, często już z góry zakładamy, że na pewno nie uda nam się wszystkiego zapamiętać, a co dopiero wykorzystać w praktyce. Jednak co jeżeli wystarczy zmienić sposób podejścia do nauki historii? Jednym z wprost idealnych rozwiązań, wciąż zyskującym na popularności, jest platforma edukacyjna dlaucznia.pl.

Alternatywa dla tradycyjnego podręcznika

Nauka z podręcznika potrafi być niekiedy niezwykle nużąca, co niejednego z nas doprowadziło do sytuacji, że rzeczywiście zasnęliśmy z głowa w książce. W związku z tym, że przedmiotów w szkole mamy dość sporo, warto skorzystać z ciekawej alternatywy, aby skuteczniej i szybciej przyswajać tą wiedzę. Takim rozwiązaniem jest platforma edukacyjna dlaucznia.pl, na której dostępne są liczne materiały z każdego przedmiotu. To co jest ważne, to fakt, że informacje w pełni pokrywają się z tymi, które obowiązują nas w szkole, więc możemy być pewni, że są wiarygodne i niczego nie pominiemy. W przypadku każdego przedmiotu, w tym historii, konkretne tematy są opracowane na kilka sposobów. Znajdziemy tam zarówno krótkie, jak i szczegółowe opisy, a ponadto każda lekcja opatrzona jest infografiką, która ułatwia usystematyzowanie wiedzy i zapamiętanie jej na dłużej. Znajdują się tam również materiały audiowizualne, które wprost idealnie dostosowują się do oczekiwań i preferencji uczniów.

Fiszki

Fiszki wielu z nas najczęściej kojarzą się z nauką języka obcego, kiedy musimy nauczyć się wielu słówek w krótkim czasie. Po jednej stronie karteczki zapisujemy je w języku polskim, a po drugiej w obcym. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod nauki, która sprawia, że słówka nie ulatują nam z głowy tuż po sprawdzianie czy kartkówce. Z tego powodu warto z nich skorzystać również w przypadku nauki historii. Możemy wykonać je ręcznie lub korzystać z gotowych, które znajdziemy przy każdym temacie na platformie edukacyjnej dlaucznia.pl. Po pierwsze, znacznie łatwiej będzie nam zapamiętać te nieszczęsne dla nas daty, po drugie będą pomocne w powtórce na przykład do matury. Oczywiście możemy w taki sposób uczyć się także różnego rodzaju pojęć czy informacji dotyczących postaci historycznych.

Systematyczność to podstawa

Regularna nauka to podstawa do tego, aby wiedza była przez nas przyswajana lepiej i na dłużej. Ponadto, odpowiednio wypracowany system z pewnością wpłynie na naszą motywację do nauki, ponieważ zamiast obszernego materiału tuż przed sprawdzianem będziemy mieli go podzielonego na kilka mniejszych części. Nasz umysł nie będzie obciążony nadmiarem informacji i perspektywą konieczności jego przyswojenia w krótkim czasie, dzięki czemu nie będzie dla nas taką katorgą. Co więcej, szczególnie w przypadku historii, regularna nauka i powtarzanie pozwolą nam zachować tą wiedzę na wiele lat. W tym celu możesz wykorzystać quizy dostępne na platformie edukacyjnej dlaucznia.pl, które znacznie Ci to ułatwią. Możesz także wykonywać tak zwaną mapę myśli, dzięki której wystarczy krótka powtórka przed sprawdzianem. Rozwiązania w postaci takich platform nie bez powodu cieszą się dużą popularnością, ponieważ dzięki nim niejeden uczeń zauważył, że to nie z historią jest problem, a z podejściem do jej nauki.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *