Popularne

Artykuł

Inne

Jak nie dać się „pominąć” na YouTubie?

Jak nie dać się „pominąć” na YouTubie?

Serwis YouTube jest jedną z najpopularniejszych platform w Internecie. Z tego względu stanowi świetne miejsce do prowadzenia kampanii reklamowej. Jak jednak stworzyć materiały, który skutecznie przykują uwagę odbiorców? Podpowiadamy, jak nie dać się „pominąć” na YouTubie!

Jakie są rodzaje płatnych reklam na YouTube?

Na YouTube dostępnych jest kilka odmian reklamy płatnej. Mogą być pomijalne lub nie, krótkie albo dłuższe, a także wyświetlane w wynikach wyszukiwania czy zamieszczone w samym wideo. Najpopularniejszym wariantem jest TrueView In-Stream, czyli krótkie materiały wyświetlane przed albo w trakcie oglądania filmu. Można dodać do nich elementy sprzedażowe, np. baner „kup teraz” przenoszący na stronę produktu.

Niezależnie od tego, jaką reklamę się przygotuje, trzeba zadbać o jej skuteczność. Wiele osób pomija lub ignoruje takie materiały, bo chce po prostu obejrzeć już włączone wideo. Jeśli reklamy mają przykuć uwagę zniecierpliwionego widza, muszą być krótkie, oryginalne i intrygujące.

Jak stworzyć dobrą reklamę na YouTube?

Reklama YouTube przede wszystkim musi być przystosowana do odpowiedniej grupy docelowej. Kiedy ustali się już, kto ma być jej odbiorcą, zostanie właściwie skierowana do użytkowników serwisu na podstawie danych behawioralnych (zachowanie na platformie) oraz deklaratywnych (podawanych podczas rejestracji). Dodatkowo można dopłacić do tego, by materiały wyświetlały się przy filmach o określonej tematyce czy nawet wybrać konkretne kanały. Wtedy ma się pewność, że zobaczą je osoby, które faktycznie mogą się nimi zainteresować.

Oczywiście reklama powinna być też angażująca i łatwo zapadająca w pamięć. Widzów można zaciekawić np. pięknymi efektami wizualnymi albo chwytliwym podkładem muzycznym. Wiele zależy oczywiście od branży oraz charakteru samego przekazu. Jeśli może być nieco luźniejszy, warto zadbać o odrobinę humoru.

Dlaczego warto zainwestować w kampanię reklamową na YouTubie?

Kampania reklamowa na YouTubie przede wszystkim pozwala zwiększyć rozpoznawalność marki w Internecie. Do tego ma niebagatelny wpływ na jej wizerunek. Nie zawsze bezpośrednio przyczyni się np. do podniesienia poziomu sprzedaży, ale jak najbardziej może pośrednio do tego doprowadzić.

W Polsce z serwisu YouTube korzysta już ponad 90% internautów, czyli ok. 30 milionów osób w różnym wieku. Aby jak najlepiej wykorzystać jego potencjał reklamowy, warto skorzystać ze wsparcia specjalistów. Nawet najciekawsza kampania reklamowa musi być odpowiednio poprowadzona, zgodnie z algorytmami, aktualnymi trendami itp. W przeciwnym razie może zupełnie przejść bez echa i zginąć w natłoku informacji czy innych reklam.

Podsumowanie

Reklamy na YouTube powinny być angażujące, tak by skutecznie przyciągnęły uwagę odbiorców. Aby było to możliwe, przede wszystkim muszą być wyświetlane odpowiedniej grupie docelowej. Z tego względu kampania reklamowa w tym serwisie powinna być uważnie prowadzona i stale monitorowana – tylko wtedy osiągnie możliwie największe zasięgi.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *