Popularne

21 październik 2021

Artykuł

Inne

Wyspa handlowa – wybieramy wyspę na swoją działalność

Wyspa handlowa – wybieramy wyspę na swoją działalność

Dlaczego wyspa handlowa cieszy się niesłabnącą popularnością wśród wielu marek? Niższy koszt wynajmu niż w przypadku lokalu, usytuowanie stoisk handlowych pośrodku galerii, gdzie panuje duży ruch. To tylko niektóre z zalet wynajmu wyspy w galerii handlowej. Ile kosztują wyspy i co wpływa na ich cenę? Czy to wynajmujący w pełni decyduje o jej wyglądzie? Jakie dodatkowe elementy wyspy podnoszą sprzedaż? O tym wszystkim przeczytamy w tekście niżej.

Wyposażenie wyspy handlowej

Z czego tak naprawdę składa się wyspa handlowa? Stoiska handlowe typu wysp handlowych składają się z przeszklonych witryn, szerokich lad, szafek i szuflad. Witryny ze szkła hartowanego gwarantują wytrzymałość i odporność na zniszczenie. Dobrze też eksponują produkty. Stoisko handlowe od strony obsługi mogą być otwarte lub zamykane. Do dodatkowego wyposażenia należy oświetlenie LED górnych półek lub cokołów, szafki zamykane na klucz dyrektorski czy szklane drzwiczki w górnej części witryny. Zwykle jest ono dodatkowo płatne.

Wysokość stoisk handlowych wynosi średnio od 1,5 metra (na przykład wyspa Ibiza) do 2 metrów (wyspa Majorka). Standardowe stoiska handlowe mają powierzchnię wynoszącą do kilku metrów kwadratowych. Ceny stoisk handlowych kształtują się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wszystko zależy od wielkości i rodzaju wyposażenia.

Zwykle stoiska handlowe w galeriach handlowych mają różne wyposażenie, w zależności od rodzaju sprzedawanych produktów. Na przykład stoiska handlowe do galerii handlowych  typu wyspa gastronomiczna powinna mieć dostęp do wody i umywalkę do mycia rąk. Niekiedy będzie też wyposażona w ladę chłodniczą.

Z kolei do ekspozycji biżuterii przeznaczone są stoiska handlowe wyposażone w lady jubilerskie. Mają one moduły meblowe przeznaczone na szklane półki umieszczone u góry lady. Prezentowane mogą być tam pierścionki, naszyjniki, wisiorki czy zegarki, w specjalnych ekspozytorach. Szuflady jubilerskie mogą mieć półki proste lub zamontowane pod skosem. Biżuteria z racji swoich rozmiarów nie jest zbyt dobrze widoczna, gdy leży płasko. Skośna prezentacja powoduje lepsze wyeksponowanie produktów i całe stoisko handlowe zyskuje na widoczności.

Największą popularnością cieszą się stanowiska handlowe dla branży kosmetycznej, z e-papierosami, akcesoriami z telefonami lub przeznaczone na różnego rodzaju usługi dla klientów.

Do lady możemy zamontować osłony pleksi lub szkła, tworzące barierę między Klientem a pracownikiem. Zamontujemy je za pomocą metalowych uchwytów.

Po skończonej pracy wyspę możemy zasłonić, dokupując pokrowiec na wyspę handlową, czyli materiał ochraniający stoisko. Jeśli nasze stoisko ma niestandardowe wymiary, bez problemu zamówimy pokrowiec na indywidualne zamówienie. W ten sposób chronimy wyspy handlowe przed kurzem i innymi zabrudzeniami.

stoiska handlowe do galerii handlowych

Jak wyglądają stoiska handlowe w galerii?

Nie zawsze mamy całkowitą dowolność w kwestii decyzji o wyglądzie wysp handlowych. Czasami to właściciel galerii ma konkretne wymagania i decyduje o jej wyglądzie  wysp handlowych w mniejszym lub większym stopniu. Może wyznaczyć nam na przykład maksymalne wymiary stoisk handlowych, szerokość czy wysokość lub materiały z których jest ona wykonana. Warto wtedy zwrócić się do firmy wykonującej meble na zamówienie. Jako producent stoisk handlowych stworzy ona wyspę dostosowaną do wymogów galerii i naszych. Producent wysp handlowych jednocześnie zapewni projektowanie stoiska handlowego i zapewni nam funkcjonalność i usługi na najwyższym poziomie.

Niektóre galerie handlowe chcą zabezpieczyć się przed częstą zmianą najemców. Dlatego wcześniej analizują, czy nowa działalność będzie pasować do sąsiednich stoisk. Jeśli proponujemy coś zupełnie innowatorskiego, galeria może uznać, że powodzenie naszej działalności jest nikłe. Wtedy szansa, że wynajmie nam miejsce dla wysp handlowych, maleje.

Atrakcyjność wyspy z pewnością podnosi sąsiedztwo sklepów znanych marek z galerii handlowych. To tam kieruje się spora ilość Klientów. Istnieje szansa, że nawet Klienci niezainteresowany naszą ofertą zatrzyma się na dłużej obok stoiska. Jego wzrok przyciągnie atrakcyjna oferta cenowa lub ciekawie wyeksponowany produkt. Nawet jeśli sam niczego nie kupi, być może wspomni o naszym sklepie rodzinie bądź znajomym.

Czy wyspy handlowe w galeriach mają jednak wady? Z pewnością mieści się w nich mniej towaru niż w tradycyjnym lokalu. Dlatego stoiska handlowe związane są z pewnymi ograniczeniami dla personelu, a czasem niewygodą. Jednak w tym przypadku zalety znacznie przewyższają minusy. Wyspa to tańsza alternatywa dla lokalu i niemal zawsze atrakcyjna lokalizacja.

W ABM wykonujemy wyspy na zamówienie, dostosowane do wymogów galerii handlowych. Zapraszamy do kontaktu.

Więcej informacji znajdą Państwo na naszej stronie internetowej https://www.abm.com.pl/wyspy-handlowe

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *