Popularne

Artykuł

Inne

Zewnętrzne oznakowanie sklepów — jak reklamować sieć sklepów?

Zewnętrzne oznakowanie sklepów — jak reklamować sieć sklepów?

Dobra reklama sklepu na budynkach to podstawa działania lokalu. Może mieć wiele form, a jednym z nich jest zewnętrzne oznakowanie firmy. Zazwyczaj umieszcza się je na elewacji. Poza funkcją marketingową spełnia ono także bardzo ważne zadanie polegające na wskazywaniu lokalizacji obiektu. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jakie szyldy sklepowe sprawdzą się w przypadku sieci.

Oznakowanie reklamowe polega na zastosowaniu różnego rodzaju szyldów, których głównym celem jest informowanie potencjalnych klientów o istnieniu firmy oraz wskazywanie jej siedziby. Może mieć formę znaków świetlnych lub wielkoformatowych banerów. Bardzo ważne jest, aby szyldy sklepowe były zaprojektowane w zgodzie z obraną przez markę strategią brandingową. Wiąże się to m.in. z zachowaniem spójnej identyfikacji wizualnej — kwestia ta jest szczególnie ważna w przypadku sieci sklepów.

Czym powinno charakteryzować się zewnętrzne oznakowanie sklepów?

Szyld sklepowy to bardzo ważny element każdego lokalu handlowego, czy usługowego. Jest on formą przekazu wizualnego, który musi posiadać konkretne cechy. Zewnętrzne oznakowanie firm powinno być przede wszystkim wyraźnie widoczne. Z tego powodu konieczne jest zastosowanie odpowiedniego rozmiaru tablicy, a także wykorzystanie wystarczająco czytelnej czcionki, tak aby przechodzące osoby mogły zauważyć ją już z kilkunastu metrów.

Kluczowa jest także estetyka — należy zadbać, aby baner był atrakcyjny, a dodatkowo nawiązywał swoją stylistyką do rodzaju i formy usług świadczonych w lokalu. Przykładowo reklama sklepu odzieżowego będzie zaaranżowana inaczej niż reklama sklepu spożywczego.

Trzecim, równie ważnym aspektem jest trwałość. Szyld powinien zostać wykonany z solidnych i wytrzymałych materiałów, odpornych na działanie czynników atmosferycznych, jak wiatr, deszcz, śnieg, czy nawet grad. W przeciwnym razie właściciel obiektu może być zmuszony do częstych wymian szyldu sklepowego.

Jaka jest rola reklamy na budynkach?

Zewnętrzny szyld sklepowy pełni bardzo ważne funkcje. Po pierwsze jego zadanie polega na informowaniu przechodniów o działaniu marki i wskazywaniu jej lokalizacji. Drugą bardzo ważną rolą jest promowanie firmy i zachęcanie potencjalnych klientów do skorzystania ze świadczonych usług. Ponadto reklama na budynkach sklepu bierze udział w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy — jest to wyjątkowo istotne w przypadku sieci.

Aby szyld sklepowy w jak najtępszym stopniu spełniał swoje funkcje, należy zadbać o prawidłowy wybór firmy, która zajmie się jego realizacją.

Jakie są rodzaje reklam sklepowych?

Oznakowanie sklepu występuje w wielu formach, które różnią się od siebie specyfiką, stopniem wytrzymałości, sposobem wykonania oraz materiałami, z jakich zostały stworzone. Są to:

  • podświetlane kasetony reklamowe,
  • litery i znaki przestrzenne,
  • szyldy i tablice reklamowe,
  • neony,
  • reklamy podświetlane,
  • pylony reklamowe.

Każdy z rodzajów reklamy na budynkach odznacza się konkretnymi zaletami. Szyldy sklepowe podświetlane w postaci kasetonów dają wiele możliwości montażu oraz pozwalają na regulacje intensywności naświetlnia. Znaki przestrzenne, jakimi są wielkogabarytowe litery 3D ze świecącym obrysem, zapewniają doskonałą widoczność. Natomiast neony to powracające do łask stylowe napisy, które mają pozytywny wpływ na estetykę otoczenia.

Podświetlana reklama sklepu na budynkach to doskonały wybór, ponieważ zapewnia dobrą widoczność marki nie tylko w ciągu dnia, ale także po zmroku.

Źródło: https://bigan.pl/oferta/oznakowanie-lokali-uzytkowych-dla-firm/

Jak reklamować sieć sklepów?

Tablica nad wejściem do sklepu powinna wyraźnie eksponować logo marki. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku sieci sklepów, dlatego że są one z nim utożsamiane, a znajoma grafika przyciąga klientów. Bez względu na formę reklamy, ważne jest, aby była jednolita dla całego łańcucha lokali. Ponadto tak jak w przypadku każdego sklepu, musi współgrać z charakterem świadczonych usług.

Oznakowanie firmy to nie tylko wskazanie lokalizacji obiektu, ale także jego reklamaSklep powinien posiadać atrakcyjny baner, który dodatkowo buduje wizerunek marki. Warto zainwestować w kreatywne projekty, przyciągające wzrok klientów, bez zastanawiania się ile kosztuje szyld sklepowy, ponieważ jest on podstawą do prawidłowego funkcjonowania biznesu.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Wymagane pola są zaznaczone *